אירועי הלילה בשכם: הכניסה לקבר יוסף נמשכה כסדרה

בנצי לייזרוביץ' וקובי פינקלר No Comments on אירועי הלילה בשכם: הכניסה לקבר יוסף נמשכה כסדרה

בכניסת מתפללים הלילה לקבר יוסף הופעלו מטעני חבלה לעבר כוח צה"ל ופצעו 4 חיילים. על אף התקרית, הכניסה לקבר התקיימה כסדרה. בין הנכנסים: חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן תרס, אדמו"רים ורבנים. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "להחזיר לשליטה מלאה את קבר יוסף". חבר הפרלמנט האירופי: "האנשים האלו שרוצים להתפלל בשקט צריכים להתפלל בפחד מטרור. זה לא מקובל"

צילום: חדיד
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לילה סוער במיוחד חלף בשכם כאשר אלפי בני אדם נכנסו הלילה לקבר יוסף שבשומרון זאת לרגל חודש הרחמים והסליחות ולקראת הימים הנוראים.

הכניסה נמשכה והתקיימה כסדרה לאחר שמחבלים נסו למנוע אותו באמצעות מספר מטעני חבלה שכוונו לעבר חיילי צה"ל. הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי קיבלה אחריות לפיצוץ מטען החבלה

קצין ושלושה לוחמי צה"ל נפצעו במהלך פעילות לאבטחת הכניסה, לאחר שכוח רגלי עבר בסמוך למטען אשר הופעל והתפוצץ. הלוחמים פונו בהכרה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ארבעתם בהכרה. אחד פצוע בינוני עם כוויות ורסיסים. שלושת הפצועים האחרים מוגדרים במצב קל עם פגיעות רסיסים בגפיים וכאשר שניים מהם כבר שוחררו לביתם.

פיצוץ המטען התרחש בנקודה בה פעלו כוחות הביטחון לאבטחת הצירים ולא במסלול כניסת האזרחים למתחם. ולכן כניסת המתפללים לקבר יוסף המשיכה כסדרה.

play-sharp-fill

בין הנכנסים הלילה היו: ראש מועצת שומרון יוסי דגן, חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן תרס, ח"כ צבי סוכות, גאב"ד מאקווא, האדמו"ר רבי משה אבוחצירא, והמקובל רבי שמעון בוסו, והרב שלום ליפסקר ממיאמי.

הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון בליווי חיילי צה"ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון.

יוסי דגן ראש מועצת שומרון, התייחס לפיגוע רגע לפני הכניסה לקבר: "לעולם לא נפסיק לדרוש מממשלת ישראל לתקן את האיוולת הזו ולהחזיר את השליטה המלאה במקום הקדוש הזה, המטען שהיה היום כלפי חיילי צה"ל היקרים והנסיונות לפגוע שוב ושוב במתפללים שלווים שבאים לכאן להתפלל במקום הקדוש הזה, והקריאות הברבריות לפגוע שוב ושוב בקבר יוסף מוכיחות את המובן מאליו. רק אנחנו מסוגלים לשמור על המקום הקדוש הזה. רק צה"ל רק מדינת ישראל יכולה לשמור על קבר יוסף. כולנו כל עם ישראל שולחים חיבוק איתן ומתפללים לשלומם של חיילי צהל היקרים והאהובים" עוד הוסיף דגן: "אף פעם אסור לפחד מהטרור. צריך להחזיר את השליטה המלאה בקבר יוסף".

דגן הודה למח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו, קצין הגמר פיקוד מרכז סגן אלוף אליצור טרבלסי, לחיילי צה"ל ולמתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון שסייעו בכניסה.

play-sharp-fill

חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן תרס הביע זעזוע מהנסיונות לרצוח יהודים המבקשים להתפלל: "הדברים שראיתי היום לא ייאמנו. זה לא ייאמן לאדם שמעולם לא הגיע לישראל ובוודאי מעולם לא חווה אירוע טרור אליו נחשפנו היום, לא ייאמן, שהאנשים הללו שרוצים לבוא בשקט ולהתפלל, צריכים להשתמש באוטובוסים ממוגני ירי, להיות מלווים עי הצבא, לבוא להתפלל בפחד מפני מתקפת טרור. זה לא מקובל, כל העולם צריך לראות מה למעשה קורה כאן".

ח"כ צבי סוכות: "את הטרור חייבים לנצח, הכניסה הזו הייתה חייבת להתקיים במיוחד לאחר האירוע הזה. אני רוצה להודות למועצה אזורית שומרון ומנהלת קבר יוסף שמקיימות את הכניסות האלו".

הרב שלום ליפסקר ממיאמי: "הקב"ה יברך את המקום הזה שיהיה חלק מארץ ישראל וכל יהודי יכול לבוא בכל יום ולהתפלל על הקבר של יוסף הצדיק".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק הגיבה לאירועים ואמרה: "‏אירועי שכם הלילה הם התוצר הבלתי נמנע, המדמם, והכואב, של הפרוטוקולים של ממשלת אוסלו שנחשפו בלילה שעבר. אבו מאזן וחבר מרעיו לא הגיעו לכאן כדי "לנקות את הרחובות של שכם", אלא כדי למלא אותם בטרור. חייבים לצאת מהקונספציה של אוסלו! להכיר באויב, ולחסל את היכולות שלו".

קובי פינקלר דיווח ב'מהדורת הבוקר – סוף השבוע' בהגשת יענקל'ה פרידמן ואיתי גדסי: "בלילה התפוצץ מטען צד לעבר החיילים בשכם. המטען גרם לפציעת שלושה חיילים אבל מפקד החטיבה החליט במקום להמשיך את כניסת המתפללים לקבר יוסף ולא להיכנע לטרור. הקבר נמצא באזור מאוד צפוף בשכם והמתפללים לא יכולים להגיע באוטובוסים עד לקבר עצמו, וציר ההליכה מאובטח ברמה גבוהה בזמן הכניסה. כל כניסה היא פיגוע פוטנציאלי"

 



0 תגובות